بررسی سئو سایت رقبا برای موبایل

چگونگی آنالیز و بررسی سئو سایت رقبا + اینفوگرافیک نوین

شاید این قیمت‌ها یا تبلیغات پایین‌تر باشد که مشتریان جدید را جذب می‌کند – اما به یاد داشته باشید که این نوع استراتژی می‌تواند توسط رقبای شما کپی شود و ممکن است در دراز مدت قابل اجرا نباشد. Moz توصیه می‌کند در مورد کلمات کلیدی‌تان یاد بگیرید که رقبای واقعی شما چه کسانی هستند، زیرا همه وب‌سایت‌هایی که رتبه بالاتری نسبت به شما برای یک کلمه کلیدی دارند، رقبای شما نیستند. برای یک روش دقیق تر و عمیق تر از نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبا، می توانید نگاهی به الگوی تحلیل رقبای سئو Ahrefs بیندازید. شناخت انواع کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی در بهبود جایگاه سایت شما در میان سایر رقبا دارند. به همین دلیل هم باید برای تمام محتواهای سایت خود، از محتواهای وبلاگ گرفته تا محصول نویسی، از این کلمات کلیدی استفاده کنید.

هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما می‌توانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را به‌عنوان یک مرجع معرفی کنند. اگر میخواهید هر روز آموزش رایگان ببینید وارد پیج اینستاگرام میلاد رنجبری شوید . اینجـا هــر چیــزی درباره سـئو نیاز داشـته باشـی برات فراهـم شـده؛ چـه بخـوای سئو رو یادبگیری چه از خدمات سئو استفاده کنی. مایکروسافت در حال معرفی قابلیت‌های ChatGPT برای موتور جستجوی Bing و مرورگر Edge است. همچنین با صرفه‌جویی در زمان دسترسی به حجم عظیمی از داده‌ها را برای شما فراهم می‌کنند.

مزیت بسیار مهم دیگر ابزار سمراش این است که استفاده از آن بسیار راحت است. چون روی هر بخش از گزارش و روی هر عدد که نشانگر را نگه دارید یک تولتیپ (متن راهنما) باز می‌شود و خیلی دقیق و شفاف به شما می‌گوید که این بخش یا عدد چه اطلاعاتی را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۲۳ نیز سئو تغییرات زیادی می‌کند که کارشناسان سئو باید خود را برای آن آماده کنند. «سئو ۲۰۲۳، متفاوت‌تر از همیشه» را بخوانید تا بدانید باید خود را برای چه تغییراتی در سئو  آماده کنید. تمامی مقالات آکادمی آمانج با تلاش و اشتیاق توسط نویسنده های ما تولید و منتشر شده است و محتوای مقالات عاری از هرگونه مطالب زرد و بیهوده است.

پس از مدتی متوجه می‌شوید که مردم برای خرید به فروشگاه شما نمی‌آیند و از فروشگاه رقیب بیشتر خرید می‌کنند. در این صورت اولین اقدام شما چیست؟ بدون شک یکی از اقداماتی که در این شرایط انجام می‌دهید، این است که به فروشگاه رقیبتان بروید و ببینید چرا مردم او را به شما ترجیح می‌دهند. نوع اجناس، دکور، خدمات پس از فروش و همه چیز را مشاهده و بررسی می‌کنید تا بدانید ایراد کار شما در کجا است. لازم به ذکر است که تعداد زیادی ابزار آنالیز رقبا وجود دارد که ارزش استفاده از آن ها را دارد. اطمینان حاصل کنید که هر ابزاری که در نظر بگیرید دارای یک دوره آزمایشی رایگان است. همچنین می توانید افزایش میزان بازدید را براساس موقعیت یابی کلمات کلیدی و تلاش برای تقویت لینک های خوب برای یک وب سایت خاص تخمین بزنید.

برای استفاده از این گزارش‌ها کافیست عضو جت سئو شوید و 7 روز رایگان قدرت جت سئو را امتحان کنید. اولین ابزار آنالیز سایت رقبا از نظر سئو و کلمات کلیدی و بک لینک که قصد معرفی آن را داریم، ابزار ایرانی مکسئو است. ابزارها و سایت های خارجی زیادی، توسط سئو کاران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. اما فکرش را بکنید امکان استفاده از تمامی این امکانات با یک ابزار حرفه ای و ایرانی فراهم باشد. مکسئو یکی از بهترین ابزارهای تحلیل سایت رقبا است که توسط جمعی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان ایرانی توسعه داده شده است.

فیلتر کردن انجمن ها قوی ترین بک لینک های انجمن را نشان می دهد، فیلتر کردن دامنه های .edu بهترین سایت های .edu را برای دریافت لینک به شما نشان می دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این است که امتیاز سختی رتبه‌بندی، داده‌هایی در مورد رتبه‌بندی سایت‌های .gov یا .edu و تعداد صفحات اصلی که در 100 موقعیت برتر رتبه‌بندی شده‌اند را ارائه می‌دهد. این اطلاعات نمایش داده شده نمای کلی خوبی از ظاهر SERP ها، به علاوه معیارهای رتبه بندی صفحه و دامنه را ارائه می دهد. سامانه هوشمند سلکتک با ارائه خدمات بازدید نیز در مسیر سئو همراه شماست و با خرید ترافیک سایت می‌توانید قدرت SEO را افزایش دهید. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

این ابزارها، کلمات و عبارات مشابهی که در همان حوزه، حجم جستجوی بیشتری دارند را به شما نشان می‌دهند. بنابراین می‌توانید محتوای خود را به نوعی تولید کنید که برای کاربران مفید باشد. برای شناسایی رقبا می‌توانید از ابزارهایی مانند SEMrush، Ahrefs و Moz استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا لیستی از رقبای خود را تهیه کرده و فعالیت‌های آن‌ها را بررسی کنید. اما بهترین ابزار، خود موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو هستند که وبسایت‌های فعال در حوزه کاریتان را به شما معرفی می‌کنند. گوگل ابزار Keyword Planner را برای کشف کلمات کلیدی مهم و پیدا کردن داده های مختلف مانند حجم جست و جو، میزان رقابت و قیمت هر کلیک برای کلمه کلیدی طراحی کرده است.

الکسا امکان ردیابی ترافیک وب جهانی از وب سایت های خود و رقبا را فراهم می کند. “اطلاعات قدرت است” و الکسا یکی از آن ابزارهایی است که می توانید با استفاده از آن داده ها را به ارزش رقابتی برای تجارت خود تبدیل کنید. به محصول یا خدمات پرمخاطب خود فکر کنید و تلاش خود را بر روی رتبه بندی برای کلمات کلیدی متمرکز کنید که برای شما این محصول یا خط محصول خاص را به ارمغان می آورد. یا محتوایی ایجاد کنید که به ویژه منحصر به فرد و مرتبط با پایگاه مشتری شما باشد که رقبای شما فکری برای ایجاد آن نکرده اند. اکنون که پاسخ دادیم تحلیل رقبای سئو چیست؟ وقت آن است که نگاهی به نحوه انجام تحلیل رقابتی در چند مرحله اساسی بیاندازیم.

به‌طور مرتب به استراتژی‌های مرتبط با سئو که رقبای شما اجرا می‌کنند، توجه داشته باشید. با شناخت دقیق کلمات کلیدی، لینک‌های ورودی و ساختار سایت رقبا، این امکان را دارید تا استراتژی موفقی را برای سئو وب‌سایت خود تدوین کنید. یکی دیگر از عواملی که گوگل در رتبه‌دهی به سایت‌ها به آن توجه می‌کند، تجربه کاربری است. مواردی که برای ایجاد یک تجربه کاربری بهتر لازم است بررسی کنید، عبارتند از سرعت لود سایت، ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن، کاربرپسندی، ساختار ساده و.... همچنین ساختار سایت باید به شکلی باشد که کاربر بدون گم کردن مسیر، بتواند بین صفحات مرور کند.

با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند گوگل ترندز، می توان تحلیلی از میزان جستجوی کلمات و رقابت برای آن ها به دست آورد. این اطلاعات به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بیشترین احتمال دیده شدن را دارند و در عین حال رقابت کمتری برای آن ها وجود دارد. همچنین، مهم است که کلمات کلیدی انتخابی با محتوای وب سایت شما هم راستا باشند تا اطمینان حاصل شود که ترافیک ورودی مرتبط و با کیفیت است. طوفان فکری یکی از روش های موثر برای انتخاب کلمات کلیدی است که می تواند به بهبود استراتژی های سئو و بازاریابی محتوایی کمک کند. این روش شامل جمع آوری ایده ها و پیشنهادات از اعضای تیم در مورد کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مورد نظر است. در طوفان فکری، هر فرد آزاد است تا ایده های خود را بدون قضاوت اولیه مطرح کند، که این امر می تواند منجر به کشف کلمات کلیدی خلاقانه و کمتر مورد توجه شود.

این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا بفهمید که کدام کلمات کلیدی باعث بهبود رتبه سایت رقبا شده و کدام یک از آن‌ها افت کرده‌اند. همچنین، می‌توانید تبلیغات کلیکی رقبا را تحلیل کرده و ببینید که چگونه از گوگل ادز برای جذب ترافیک استفاده می‌کنند. صرفه‌جویی در زمان و هزینهاستفاده از هوش مصنوعی در طراحی بنر فروشگاهی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به سرعت و با هزینه کمتر بنرهای جذاب و مؤثر طراحی کنند. این ابزارها معمولاً کاربرپسند هستند و نیازی به تخصص طراحی گرافیک ندارند.2. طراحی بنرهای شخصی‌سازی شدههوش مصنوعی قادر است بنرهایی طراحی کند که متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان خاص شما باشد. این شخصی‌سازی می‌تواند باعث افزایش تعامل و نرخ تبدیل (Conversion Rate) شود.3.

علاوه‌بر ابزارهای جدید که مبتنی‌بر هوش مصنوعی‌‌اند، ابزارهای قدیمی‌تر نیز هوش مصنوعی را به قابلیت‌هایشان اضافه کرده‌اند. هم موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان سایت، کیفیت سایت را بر اساس عملکرد وب سایت قبل از کیفیت محتوا قضاوت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر رقیب شما یک کانال یوتیوب داشته باشد و به‌طور مرتب ویدیوهایی را با تعداد کمی بازدید منتشر می‌کند، احتمال دارد آن کانال را بهینه‌سازی نکند. در این صورت، این امکان را دارید تا کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کنید و ویدیوهای باکیفیت بالا و مرتبط را انتشار دهید. هنگامی که رقیب شما رتبه‌بندی کلمات کلیدی خاص را ازدست‌داده است، می‌توانید از این ضررها استفاده کنید و آنها را به برد برای خود تبدیل سازید.

نرم افزار Screaming Frog نتایج جستجو را کراول می‌کند و داده های بدست آمده را بررسی می‌کند. شما با جستجوی هر عبارتی، سایت های نمایش داده شده در نتایج گوگل را همراه با یکسری تجزیه و تحلیل از آن لینک ها مشاهده خواهید کرد. سمراش یک ابزار سئو است که با ارائه داده های دقیق، تجزیه و تحلیل نتایج جستجو را برای شما ساده تر می‌کند. برای اینکه بتوانید رقبای خود را به صورت صحیح از لحاظ فعالیت سئو ارزیابی کنید، بهتر است از ابزارهایی که در ادامه نام می‌بریم استفاده نمایید. این ابزارها با امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهند، به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تحلیل بهتر و درست تری داشته باشید.

برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید، توصیه می‌کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. سایت Website Grader ابزاری را به شما ارائه می دهد که از طریق آن می توانید سایت خود را قوی تر کنید. تمرکز و عملکرد این سایت بر روی عملکرد سایت شما، ریسپانسیو بودن سایت برای موبایل، سئو سایت (بهینه بودن سایت برای موتورهای جستجو) است. متا تگ ها یک سری از کدهای HTML هستند که کمک می کنند محتوای صفحات سایت برای موتورهای جستجو و کاربران بهتر قابل درک باشند. تحلیل و بروزرسانی مداوم کلمات کلیدی برای حفظ رتبه بندی و جذب ترافیک بیشتر ضروری است. با توجه به اینکه تحقیق کلمات کلیدی یک فرآیند پیچیده و زمان بر است، استفاده از ابزارهای تخصصی و دانش فنی می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

پس از جمع آوری ایده ها، تیم می تواند با استفاده از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی و بررسی حجم جستجو و رقابت، بهترین گزینه ها را انتخاب کند. این اطلاعات و داده‌ها به کارشناسان سئو کمک می‌کنند تا در سئو سایت آگاهانه تصمیم‌گیری و عمل کنند و رقبا را پشت سر بگذارند. با تحلیل رقبا در سئو، شما تا حد زیادی در وقت، انرژی و منابع صرفه‌جویی می‌کنید، چون به جای این که به روش آزمون و خطا عمل کنید، از اشتباهات رقیبان درس می‌گیرید و از اقدامات مثبت آنها الگوبرداری می‌کنید. Screaming Frog یکی از ابزارهای بسیار قوی برای تحلیل سایت رقیب در حوزه سئو و بهینه سازی سایت است که به شما کمک می‌کند تا به صورت دقیق وضعیت فنی سایت خود و رقبا را بررسی کنید. این ابزار با شبیه‌سازی رفتار موتورهای جستجو، به خزش در سایت می‌پردازد و اطلاعات مختلفی از جمله لینک‌های شکسته، ریدایرکت‌ها، تگ‌های تکراری یا مفقود، و مشکلات دیگر را شناسایی می‌کند. ابزار MOZ یکی از ابزارهای قدرتمند برای تحلیل سایت رقبا است که به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های سئو خود را بهبود بخشید.

ببینید چه نوع محتوایی تولید کرده‌اند، از چه کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و چه موضوعاتی بیشتر مخاطب جذب کرده است. این به شما ایده می‌دهد که چه محتوایی برای سایت خود ایجاد کنید و چگونه آن را بهبود دهید. تجزیه و تحلیل رقابتی، صرفاً یک مقایسه ساده نیست؛ بلکه به شما بینشی ارزشمند می‌دهد که چگونه می‌توانید از فرصت‌های استفاده‌نشده بهره‌برداری کنید و نقاط ضعف رقبا را به مزیت رقابتی خود تبدیل نمایید. به جای شروع از صفر، شما از تجربیات و اشتباهات رقبا درس می‌گیرید و با به‌کارگیری استراتژی‌های موفق آن‌ها، مسیر رشد خود را هموارتر می‌کنید. در مسیر سئو وبسایت از ترفندها و ابزارهای افزایش ترافیک نیز می‌توانید استفاده کنید. یکی از بهترین ترفندها استفاده از سرویس افزایش ورودی گوگل است که به شما کمک می‌کند ورودی های سایت از سمت موتور جستجو را افزایش دهید و اعتبار بیشتری نزد گوگل کسب کنید.

ممکن است در ابتدا فرآیند تحلیل رقبای سئو کمی خسته کننده به نظر بیایید، اما نتایج حاصل از آن می تواند ذهن شما را متحیر کند. همچنین، برای شروع، می توانید یک دوره SEO برای شروع را بگذرانید که می تواند اصول اولیه شما را برای مسیر پیش رو روشن کند. این رایج‌ترین اشتباهی است که اکثر بازاریابان مرتکب می‌شوند و فرآیند را شروع می‌کنند و آن را پیگیری نمی‌کنند. برای نظارت بر رقابت، دنبال کردن روندهای صنعت و دستیابی به اهداف و مقاصد خود، باید پیگیری کنید که تلاش های سئوی شما پس از تجزیه و تحلیل رقبای سئو چه پیشرفتی دارد. برای این کار، می‌توانید از ابزار Keyword Gap نیز استفاده کنید که کلمات کلیدی رقبا را مشخص می‌کند، چه آن‌ها توسط شما به اشتراک گذاشته شده باشند یا نه. شما فقط باید وارد سایت خود و سایت رقیب شوید تا یک دید کلی از فرصت های کلیدی برتر برای خود داشته باشید.

شبکه‌های اجتماعی ابزارهای قدرتمندی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید یک ارتباط منسجم و قوی با مخاطبانتان برقرار کنید و نتیجه این ارتباط را در ترافیک سایت خود مشاهده کنید. با بررسی فعالیت رقبای خود در شبکه‌های اجتماعی درمی یابید که چه محتوایی بیشترین بازخورد را دریافت می‌کند و چه پلتفرم‌هایی برای فعالیت شما بهترین نتیجه را در پی دارند. همچنین از موارد نارضایتی کاربران رقبا هم مطلع خواهید شد که می‌تواند عامل مهمی برای رقابت باشد. افزونه AIOSEO یکی از ابزارهای بسیار محبوب و کاربردی برای تحلیل و آنالیز سایت رقبا و بهبود سئو سایت‌های وردپرسی است. این افزونه به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از امکانات متنوع خود، عملکرد کلمات کلیدی، محتوا، و سایر جنبه‌های سئوی سایت رقبا را بررسی و تحلیل کنید. همچنین، بخش Page Optimization این ابزار به شما امکان می‌دهد تا نقاط ضعف و قوت سئو داخلی صفحات سایت خود را شناسایی کرده و بهینه‌سازی کنید.

این داده‌ها به شما کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی مناسب‌تری برای محتوای خود انتخاب کرده و حتی استراتژی تبلیغاتی موثرتری تدوین کنید. در نهایت، تحلیل رقبا یکی از ارکان اصلی بهبود سئو و افزایش موفقیت آنلاین است. با بررسی دقیق رقبای خود، شناسایی استراتژی‌های موثر و استفاده از این اطلاعات برای تقویت استراتژی‌های سئو، می‌توانید در دنیای رقابتی وب‌سایت‌های اینترنتی جایگاه بهتری پیدا کنید. اگر می‌خواهید در این عرصه پیشرفت کنید و در نتیجه‌گیری‌های موتور جستجو موفق باشید، بدون شک تحلیل رقبا بخش ضروری از برنامه‌ریزی سئوی شما خواهد بود. با تحلیل پروفایل لینک‌های رقبا، می‌توانید متوجه شوید که آن‌ها از چه منابعی لینک دریافت کرده‌اند و چه استراتژی‌هایی برای لینک‌سازی به کار برده‌اند.

این نرم افزار بررسی سئو نسخه پولی دارد که با استفاده از آن به داده ها و ابزارهای بیشتری دسترسی خواهید داشت. با خرید پلن های این وبسایت به داده ها و ابزارهای بیشتری دسترسی خواهید داشت. همچنین آمار ترافیک کلمه در طول یکسال به شما ارائه می‌شود تا بتوانید دریابید که آیا عبارت مورد نظر ارزش سئو کردن و استفاده در سایت را دارد. نموداری وجود دارد که رشد دامنه‌های ارجاع‌دهنده و همچنین بک‌لینک‌ها را بر اساس سال نشان می‌دهد، که ایده‌ای سریع از چگونگی ایجاد لینک‌های تهاجمی و سازمان‌دهی شده بر اساس زمان توسط آن‌ها را نمایش می‌دهد. برای شروع تجزیه و تحلیل باید یک نام دامنه یا یک آدرس کامل صفحه را وارد کنید.

چون این تحلیل به شما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به فعالیت خود داشته و شانس موفقیت استراتژی انتخابی، بیشتر شود. می دانید که سئو یکی از مهمترین مهارت هایی است که برای رشد یک وب سایت باید به کار بگیرید. Maxeo یکی از ابزارهای قدرتمند و ایرانی برای تحلیل سایت رقبا است که به طور خاص برای متخصصان سئو و مدیران وب‌سایت‌ها طراحی شده است. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا عملکرد سایت خود و رقبا را از نظر فنی و محتوایی بررسی کرده و استراتژی‌های مؤثرتری برای بهبود سئو خود تدوین کنید. علاوه بر این، Ahrefs امکان تجزیه و تحلیل محتوای رقبا را نیز فراهم می‌کند.

چون او را از بررسی کردن مجموعه‌ای از اطلاعات و داده‌‌های جزئی بی‌نیاز می‌کند و به او تصویری کلی از کیفیت و اعتبار هر یک از وبسایت‌های رقیب می‌دهد. عکس زیر نمونه‌ای از این گزارش و تحلیل است که از سایت Semrush برداشته شده است. به کمک تجزیه‌وتحلیل رقبا می‌توانید از نقاط ضعف آن‌ها استفاده کرده و آن را به فرصت‌هایی برای رشد سئو کسب‌وکارتان تبدیل کنید. ارائه یک تجربه کاربری خوب باید بخشی از استراتژی SEO شما باشد، اما انجام تجزیه‌وتحلیل رقبا به شما این امکان را می‌دهد که مطمئن شوید UX بهتری نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهید. اگر گوگل نتایج ویدیویی را برای کلمات کلیدی اصلی شما نمایش می‌دهد، پس ویدیوهای شما می‌توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند و بازدیدها و اعتبار بیشتری برای سایت شما ایجاد کنند.

تجزیه و تحلیل سئو رقبا یکی از کارهای مهم در استراتژی سئو بحساب می آید و ما 11 ابزار تجزیه و تحلیل سئو رقبا را به شما معرفی می کنیم. ابزارهایی مانند Hootsuite، BuzzSumo و Sprout Social می‌توانند به شما در تحلیل فعالیت‌های اجتماعی رقبا کمک کنند. اگر کار با این ابزارها را بلد نیستید، اصلا نگران نباشید، می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب برای یادگیری آن‌ها استفاده نمایید. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند. برای استفاده از این بخش ابزار KWFinder کافیست کلمه مد نظر خود را وارد کرده، گزینه Autocomplete را انتخاب و سپس بر روی دکمه Search کلیک کنید. اکنون می توانید لیستی از کلمه های مرتبط با کلمه کلیدی اصلی خود را ببینید که همه آن ها می توانند گزینه های مناسبی برای کلید کلمات LSI شما باشند.

بسیاری از سایت ها بر روی هاست های مقرون به صرفه ای اجرا می شوند که فضای زیادی از سرور را با سایر وب سایت ها به اشتراک می گذارند که می تواند باعث کند شدن سرعت سایت آنها شود. یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای بهبود سئوی موبایل سایت خود انجام دهید، بهبود سرعت بارگذاری سایت است. بارها و بارها، مطالعات نشان داده اند که افراد سایت هایی را ترک می کنند که به کندی بارگذاری می شوند و احتمالاً هرگز باز نمی گردند. اگر از وردپرس استفاده می کنید، به احتمال زیاد سایت شما واکنشگرا است و می تواند با همه صفحه ها سازگار شود. با این حال، خوب است بررسی کنید که سایت شما در ابزارهای آنالیز سایت چگونه مقیاس می شود.

بهتر است که از الگوی کاری آنها تا حدی که در بودجه شما می گنجد، تبعیت کرده و شما نیز اقدام به تبلیغات کنید. اگر احیانا نمی دانستید که گوگل توجه ویژه ای در سال های اخیر نسبت به UX (تجربه کاربری) در سایت ها دارد، پس مطمئنا تاکنون به این مسئله توجهی نکرده اید. شما می‌توانید با ارائۀ انواع پیشنهادات ویژه و شخصی‌سازی شده، افراد را به کلیک روی لینک‌های‌تان، ترغیب کنید. کال تو اکشن، CTA یا فراخوان به عمل، نوعی دعوت از مخاطبان برای طی یک فرآیند خاص است که در نهایت منجر به سود کسب‌وکار خواهد شد. CTA به مخاطب اعلام می‌کند که دقیقاً از او چه می‌خواهید و برای یک تجربه کاربری بهتر، او را در چه مسیری هدایت می‌کنید.

یکی از معایب عمده این سایت این است که نمی توانید رتبه رقبای خود را مشاهده کنید. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که متاسفانه برخی از این ابزار برای کشور ایران محدود شده است و امکان بررسی توسط نسخه آزمایشی این ابزار قابل بررسی است. پیش از شروع هر کسب و کار حرفه ای لازم است که میزان فعالیت رقبا، نحوه کارکرد، نقاط ضعف و مثبت آن ها شناسایی شود تا روند و زمان شروع به کار و پس از ادامه دادن فعالیت سریع و تا حدی آسان تر انجام شود. ابزارهای تحلیل در سئو معمولا هم برای بررسی وضعیت وبسایت کسب‌وکار و هم وبسایت‌های رقیب استفاده می‌شود. بعضی ابزارها مانند Semrush بسیار معروف و کاربردی هستند و بیشتر کارشناسان سئو سایت از آن‌ها استفاده می‌کنند.

SpyFu یکی از ابزارهای کارآمد برای تحلیل سایت رقبا است که به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال آن‌ها را شناسایی و از آن‌ها بهره‌برداری کنید. با استفاده از Maxeo، شما می‌توانید وضعیت سایت خود را از نظر پارامترهای مختلف مانند کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها، و محتوای صفحات تحلیل کنید. یکی از ویژگی‌های بارز این ابزار، امکان بررسی جزئیات دقیق پروژه‌ها و حتی مدیریت تیم‌های مختلف است. به علاوه، این ابزار پیشنهادات دقیقی برای بهینه‌سازی سایت شما ارائه می‌دهد که می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک شایانی کند. اگر در فضای کسب و کارهای آنلاین امروزی فعالیت داشته باشید، حتما از وضعیت رقابتی موجود در بسترهای مختلف خبر دارید.

با بررسی لینک‌های ورودی سایت‌های رقیب، درمی یابید که بک لینک‌ها را از چه سایت‌هایی و بر روی چه کلیدواژه‌هایی باید دریافت کنید تا رتبه کلمه کلیدی در گوگل ارتقا پیدا کند. در هر کسب و کاری، کلمات کلیدی وجود دارد که سایت‌های کمی در آن فعالیت می‌کنند. رقبای شما سایتشان را با کلمات کلیدی رایج و قدیمی بهینه‌سازی کرده‌اند، پس این فرصت در اختیار شما است که از کیورد گپ استفاده کنید و در کلمات‌کلیدی جدید با آنها رقابت کنید. کلمات کلیدی مثل خرید یخچال یا اجاق گاز، در این حوزه بسیار رایج و پرکاربرد هستند. اما در همین حوزه، تکنولوژی‌های جدیدی وارد بازار شده که بدون شک سایت‌های کمتری در حال بهینه‌سازی با کلیدواژه‌های آن هستند؛ مثلاٌ هواپز یا نوشابه ساز. با تمرکز کردن بر این کلیدواژه‌ها و بهینه‌سازی محتوای سایت بر اساس آنها، به سرعت به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

این اطلاعات به ظاهر ساده، می‌ تواند کمک شایانی به بهبود سئو سایت شما کند. افزونه AIOSEO چنین تجزیه و تحلیلی را با استفاده از پارامتر‌های مختلفی انجام می‌دهد و مرحله به مرحله پیش می‌ رود. فرآیند تحلیل به صورت پایه‌ای و با بررسی عنوان سئو و توضیحات متا شروع می‌شود. افزایش بازدید سایت باعث می‌شود که در میان رقبا در موتور جستجوی گوگل، سایت شما در نتایج اولیه نمایش داده شود. با انجام این کار، زمانی که افراد درباره موضوعات حوزه کسب و کار شما سرچ می‌کنند، سایت شما در سایت‌های اولیه نمایش داده می‌شود و احتمال این که آن‌ها روی سایت شما کلیک کنند، بسیار بالاست. در این بخش، به معرفی ۱۰ ابزار قدرتمند برای تحلیل سایت رقبا می‌پردازیم.

ابزار SimilarWeb بیشتر از اینکه برای کارشناسان سئو مفید و کمک‌کننده باشد، برای دیجیتال مارکترها و صاحبان کسب‌وکارها کاربردی است. دو وبسایت را به این ابزار بدهید و آن تمام تفاوت‌های ریز و درشتشان (ترافیک وبسایت، اطلاعات دموگرافی کاربران، کلمات کلیدی و …) را پیدا می‌کند و به شما تحویل می‌‌دهد. این ابزار بی‌شک از حرفه‌ای‌ترین، پیشرفته‌ترین، پیچیده‌ترین و کامل‌ترین ابزار‌هایی است که برای تحلیل بک‌لینک‌ها می‌توانید در بازار پیدا کنید. مهم‌ترین ویژگی LinkResearchTools این است که این ابزار بک‌لینک‌هایی که از وبسایت‌های کم‌اعتبار و زرد (اسپم) به وبسایت داده شده و به سئو سایت لطمه می‌زند، شناسایی و disavow می‌کند. این قابلیت به شما امکان مقایسه دامنه وب‌سایت شما با دامنه رقبا را می‌دهد.

در ابزار Semrush امکان مشاهده برترین صفحات یا Top Page های رقبا را دارید که میزان ترافیک هر صفحه، تعداد کلماتی که برای آن صفحه هدفگذاری شده‌اند و بک لینک‎‌های هر صفحه را نشان می‎‌‌دهد. بهترین ابزارهای تحلیل کیورد رقبا را در ادامه آورده‌ایم که برای آنها نسخه پولی و رایگان در دسترس است. اولین قدم، شناسایی رقبایی است که در نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه بالاتری دارند. این رقبا همیشه کسب‌وکارهای مشابه شما نیستند؛ بلکه هر سایتی که در نتایج گوگل بالاتر از شما ظاهر می‌شود، رقیب شما به حساب می‌آید. ابزارهایی مانند Ahrefs، SEMrush و Moz به شما کمک می‌کنند این رقبا را پیدا کنید. گاهی اوقات، کلمات کلیدی مهمی وجود دارد که رقبا برای آن‌ها رتبه گرفته‌اند، اما شما از آن‌ها بی‌خبر بوده‌اید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/